رد کردن لینک ها

حمایت وزارت صنعت از تولید تایر سنگین

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تایر و لاستیک خودرو به عنوان یکی از طرح های پیشران همواره مورد تاکید وزارت صنعت بوده و اکنون وزارتخانه با در پیش گرفتن طرح های تشویقی، حمایت هر چه بیشتر از این صنعت را در دستور کار دارد.
به گزارش ایرنا، در جلسه اخیر قرارگاه «جهش تولید» با حضور «حسین مدرس خیابانی» سرپرست وزارتخانه اعلام شد: آن دسته از سرمایه گذارانی که متقاضی تولید لاستیک سنگین در کشور باشند، علاوه بر دریافت زمین رایگان در شهرک های صنعتی، از تسهیلات ریالی تبصره ۱۸ برخوردار شده و منابع ارزی مورد نیاز آنها نیز تامین خواهد شد.
همچنین در این جلسه مصوب شد تا تولیدکنندگان فعلی تایر سنگین با اجرای طرح های توسعه ای خود، در اولویت حمایت های ریالی و ارزی برای اجرای طرح های توسعه ای قرار گیرند. تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه تولید لاستیک از جمله مصوبه های این جلسه بود.
علاوه بر این مقرر شد به منظور تنظیم بازار لاستیک و تامین نیاز بازار، گمرک جمهوری اسلامی ایران به فوریت نسبت به ترخیص موجودی لاستیک گمرکات اقدام کند. با این حال تایرسازان معتقدند در سال های گذشته حمایت خوبی از این صنعت انجام نشده است.
سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران در این زمینه به ایرنا گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال های گذشته، چهار موافقت اصولی برای احداث چهار کارخانه تولید تایر سنگین امضا کرد، اما تاکنون مسکوت مانده است. «مصطفی تنها»، دلیل این مساله را نبود ارز عنوان کرد و افزود: ساخت هر یک از این کارخانجات به ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز داشت و قرار بود در استان های لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و کردستان احداث شوند.

به گفتگو بپیوندید